(98) 913 687 4610
 ایران، یزد
شیراز شهر صنایع دستی و هنر | رستوران‌های شیراز

بهترین رستوران‌های شیراز

بهترین رستوران‌های شیراز


20 رستوران، باغ، کافه، فست‌فود و سفره‌خانه در شیراز


سفر به شیراز تنها شامل بازدید از حافظیه و باغ ارم و خرید از بازار وکیل نیست. مگر می‌شود به شیراز سفر کرد اما کلم‌پلو شیرازی، دوپیازه‌آلو یا شیرازی‌پلو را نچشید؟ خوشگذرانی در رستوران‌ها و کافه‌ها بخش مهمی از سفر است. پس حواستان باشد حالا که به شیراز می‌روید، یکی از بهترین رستوران‌های شیراز را انتخاب کنید. تعداد رستوران‌های خوب شیراز آن‌قدر زیاد است که در یک مقاله جا نمی‌شود. از خانه‌های قدیمی که با دکوراسیون عالی رستوران شده‌اند تا رستوران‌های شیک و مدرن که پشت هرکدام از آنها واقعا اندیشه عالی و کلی سلیقه هنری نهفته است. در این صفحه لیستی از بهترین رستوران‌های شیراز از دیدگاه گردشگران و مشتریان ارائه می‌شود.

رستوران هفت‌خوان شیراز | بهترین رستوران‌های شیراز

رستوران هفت‌خوان شیراز

رستوران هفت‌خوان شیراز

هر نوع غذایی که دلتان بخواهد در رستوران هفت‌خوان شیراز یافت می‌شود. این رستوران باشکوه، دقیقا طبق نامش هفت خوان دارد، البته منظور از خوان، سفره پر زرق‌وبرق می‌باشد. این مجموعه، از پنج رستوران و دو کافی‌شاپ در پنج طبقه تشکیل شده که هر کدام سبک خاصی از غذا را سرو می‌کند. برای نام‌گذاری رستوران‌ها از نام‌های شاهنامه فردوسی استفاده شده‌است. در این رستوران، چیدمان هر طبقه متناسب با غذای مخصوص آن طبقه است. مثلا در طبقه غذاهای سنتی، تنورهای پخت نان و خانم‌های مشغول پخت را می‌بینید. مجموعه هفت‌خوان علاوه بر رستوران دارای خدمات پیک شبانه‌روزی، منو مخصوص روشندلان، منو مخصوص گیاهخواران، سالن سمینار، سالن برگزاری جشن، آتلیه عکاسی نیز است. همچنین موسیقی زنده جزو ثابت رستوران است.
آدرس رستوران هفت‌خوان شیراز: بلوار جدید قرآن، نبش کوچه هفدهم

رستوران هفت‌خوان شیراز با موسیقی زنده | بهترین رستوران‌های شیراز

رستوران هفت‌خوان شیراز

دنیای طعم‌ها و مزه‌ها، ایرانی و فرنگی

در خوان اول یا رستوران فرود که در طبقه زیر همکف واقع شده‌است می‌توانید غذاهای سنتی مانند دیزی، ته‌چین مرغ، ته‌چین گوشت و بادمجان، چلو دمی با مرغ یا حلیم بادمجان سفارش دهید. خوان دوم یا رستوران بوفه سیندخت که در طبقه همکف قرار دارد، انواع غذاهای ایرانی مانند باقالی‌پلو، شنسل مرغ و شنسل ماهی را ارائه می‌دهد. خوان سوم یا فست‌فود بلیان و خوان چهارم یا کافی‌شاپ زریر هر دو در طبقه اول مجموعه واقع شده‌اند و پذیرای شما با غذاهایی مانند پیتزا میگو، پیتزا لاولی، انواع ساندویچ، انواع کنتاکی، اسپاگتی و پاستاهستند. در خوان پنجم یا رستوران بین‌المللی نوفل که در طبقه دوم رستوران هفت‌خوان قرار گرفته، انواع کباب، ماهی، پیتزا، پاستا، پنه و ساندویچ سرو می‌شود. همچنین خوان ششم یا کافی‌شاپ گیسیا نیز در طبقه دوم واقع شده‌است. خوان هفتم یا رستوران گرسیوز در پشت بام مجموعه قرار دارد.

رستوران سنتی صوفی شیراز | بهترین رستوران‌های شیراز

رستوران سنتی صوفی شیراز

رستوران صوفی شیراز | عفیف آباد

مجموعه صوفی با داشتن رستوران سنتی، سفره‌خانه، مجتمع گردشگری و بازارچه غذای صوفی، به شما امکان می‌دهد تا تجربه‌ی یک سفر کامل به شیراز را تجربه کنید. رستوران این مجموعه با منوی پرتنوع خود، انواع غذاهای ایرانی، فرنگی و فست فود را به شما ارائه می‌دهد. همچنین، با کیفیت فوق‌العاده غذاها، رنگ و لعاب آنها، نوآوری در ساخت سس‌های خوشمزه، معماری سبک زندیه رستوران، پنجره‌های ارسی، نمای آجری و مبلمان سنتی، این رستوران توانسته است تجربه‌ای خاص و فراموش‌نشدنی را برای مشتریان خود ایجاد کند. علاوه بر آن، کترینگ بزرگ صوفی با جدیدترین و متنوع‌ترین سرویس‌ها، در برگزاری مراسم و مجالس به خدمت مشتریان خود می‌آید.
آدرس رستوران صوفی شیراز: خیابان عفیف آباد، جنب کوچه ۱۰

باغ رستوران شاپوری شیراز | بهترین رستوران‌های شیراز

باغ رستوران شاپوری شیراز

باغ رستوران شاپوری شیراز

باغ رستوران سنتی شاپوری شیراز، در محیطی بسیار زیبا و دلنشین واقع شده‌است. این رستوران در محوطه‌ی عمارت شاپوری قرار دارد که در لیست برترین جاذبه‌های گردشگری شیراز قرار دارد. با چشم‌اندازی دلنشین و محیطی سبز و خوش‌آب‌وهوا، این باغ رستوران انواع غذاهای سنتی و خوشمزه را با موسیقی زنده و نورپردازی شبانه ارائه می‌دهد. محیط این رستوران بسیار دلنشین و آرام بخش است و میز و صندلی‌های آن دور تا دور حوض اصلی باغ شاپوری قرار گرفته‌اند. با توجه به این محیط زیبا، تجربه‌ی نوشیدن چای و صرف نهار در این باغ رستوران، به یک تجربه‌ی لذت‌بخش تبدیل می‌شود.
آدرس باغ رستوران شاپوری شیراز: خیابان کریم خان زند، خیابان انوری.

رستوران شرزه شیراز | بهترین رستوران‌های شیراز

رستوران شرزه شیراز

رستوران شرزه شیراز

رستوران شرزه یکی از قدیمی‌ترین و بهترین رستوران‌های شیراز است که در نزدیکی بازار وکیل واقع شده است. این رستوران با محیط سنتی، موسیقی زنده، انواع غذاهای سنتی، سرو غذا در سینی‌های فلزی و ظروف مسی، رومیزی‌های ترمه با طرح های شاد، بهترین سروکننده کباب و بوی نان داغ و تازه، به یکی از بهترین رستوران‌های شیراز تبدیل شده است. محیط این رستوران با طراحی سنتی و دکوراسیون خاص، بسیار دلنشین و آرام بخش است.
آدرس رستوران شرزه: خیابان طالقانی، خیابان مسجد وکیل، مجموعه وکیل، زیرگذر زند.

رستوران برنتین شیراز | بهترین رستوران‌های شیراز

رستوران برنتین شیراز

رستوران برنتین شیراز

رستوران برنتین شیراز با نمای بیرونی زیبای سفید و تراس پر از گل‌های طبیعی، جذابیت ویژه‌ای برای مسافران و گردشگران دارد. این رستوران به عنوان یکی از بهترین، معروف‌ترین و رمانتیک‌ترین رستوران‌های شیراز شناخته می‌شود و با توجه به کیفیت بالای غذاهایش، مورد علاقه بسیاری از مردم محلی و بازدیدکنندگان شیراز است. منوی رستوران شامل انواع غذاهای خوشمزه و متنوعی است که در بین آنها، آلبالو پلو، میگو تند، ته چین و بیف استروگانف فرانسوی بیشترین امتیاز را از سوی مشتریان این رستوران دریافت کرده‌اند.

رستوران خوشا شیراز | بهترین رستوران‌های شیراز

رستوران خوشا شیراز

رستوران خوشا شیراز

رستوران خوشا شیراز با فضای دنج و زیبا، موسیقی گوش‌نواز، طبیعت سبز و پرگل، تخت و آلاچیق، آبراه بین آلاچیق‌ها و صدای آب، به عنوان یکی از بهترین رستوران‌های شیراز شناخته می‌شود. این رستوران شیک دارای دو بخش سرپوشیده و فضای باز است و انواع غذاهای ایرانی و سنتی را با کیفیت عالی برای مهمانان سرو می‌کند. با داشتن امکاناتی همچون پارکینگ، اینترنت رایگان، پرسنل خوش‌برخورد، سرویس VIP و فضای مخصوص برای برگزاری جشن و مراسمات، باغ رستوران خوشا شیراز تلاش می‌کند تا تجربه‌ی خوبی را برای مشتریان خود فراهم کند. بعضی از آلاچیق‌های مجموعه خوشا، ظرفیت 20 نفر مهمان را دارند.
آدرس رستوران خوشا شیراز: بلوار صنایع، روبه‌روی گلدشت حافظ.

رستوران پرهامی شیراز | بهترین رستوران‌های شیراز

رستوران پرهامی شیراز

رستوران پرهامی شیراز

رستوران خانه سنتی پرهامی، یکی از بهترین رستوران‌های شیراز به سبک سنتی است که با حوض‌ فیروزه‌ای پر از ماهی، پنجره‌های شش گوشه رنگی، درهای چوبی، تخت‌های داخل حیاط و اتاق‌های تو در تو با چیدمانی خوش سلیقه، حس و حال قدیم را به شما منتقل می‌کند. این خانه سنتی که دارای قدمتی بالغ بر 200 سال است، پر از گل و گیاه است. در این رستوران هر روز چهار مدل غذای سنتی شیرازی سرو می‌شود که واقعا مزه‌ی غذای خانگی را دارند.
آدرس رستوران پرهامی: خیابان لطفعلی خان زند، بعد از سه‌راه احمدی، گود عربان، ضلع مقابل مسجد نصیرالملک

رستوران باغ راز شیراز | بهترین رستوران‌های شیراز

رستوران باغ راز شیراز

رستوران باغ راز شیراز

مجموعه رستوران باغ راز، یکی از پرطرفدارترین رستوران‌های شیراز است که ارائه خدمات خود را در دو بخش مجزا از یکدیگر انجام می‌دهد. بخش باغ رستوران که انواع غذاهای سنتی ایرانی و غذاهای محلی شیرازی را سرو می‌کند و بخش بام رستوران که انواع فست‌فود‌ها و غذاهای مدرن و فرنگی را در منوی خود دارد. علاوه بر غذاهای سنتی و فرنگی، انواع دمنوش، آش رشته و عرقیات طبیعی نیز در این رستوران یافت می‌شود. از ویژگی های این رستوران می‌توان به محیط سرسبز باغ، سنگ‌فرش‌های زیبا، کافی شاپ در فضای سرباز بام، موسیقی سنتی و رفتار محترمانه کارکنان رستوران اشاره کرد. تنها عیب این رستوران، دوری آن از شهر است.
آدرس رستوران باغ راز: شیراز، قصردشت، بلوار شاهد.

رستوران کته ماس شیراز | بهترین رستوران‌های شیراز

رستوران کته ماس شیراز

رستوران کته ماس شیراز

رستوران سنتی کته ماس، یکی از رستوران‌های پرطرفدار شیراز است که با دکوراسیون کاملا سنتی خود، شما را به گذشته‌ها می‌برد. دیوارهای آجری، گلدان‌های سفال، لوسترهای سنتی، لباس سنتی کارکنان رستوران، حوضچه‌های کوچک با دیواره‌های آجری، سقفی بلند با نقش و نگارهای زیبا و میز و صندلی های چوبی، همه با هم، حس وارد شدن به دوران زندیه را به شما القا می‌کنند. فضای دنج رستوران همراه با موسیقی زنده و طعم کباب بره، قطعا حالا حالا ها، از ذهن شما پاک نخواهد شد.
آدرس رستوران کته ماس: خیابان لطفعلی خان زند، سه راه نمازی.

رستوران شاندیز شیراز | بهترین رستوران‌های شیراز

رستوران شاندیز شیراز

رستوران شاندیز شیراز

رستوران شاندیز شیراز، یکی از مجموعه رستوران‌های شاندیز ایران است که در منطقه مرتفع شهر با منظره‌ای از دروازه قرآن قرار دارد. این رستوران با آلاچیق‌هایی با سقف حصیری که در لبه بام قرار دارند، به شما منظره‌ای دیدنی از شهر شیراز، به خصوص در شب، هدیه می‌دهد.

باغ رستوران نخلستان شیراز | بهترین رستوران‌های شیراز

باغ رستوران نخلستان شیراز

باغ رستوران نخلستان شیراز

باغ رستوران نخلستان شیراز، با طراحی و دکوراسیون خاص خود، به شما احساس صلح و آرامش در محیطی دل‌نشین، با یادآوری خاطرات زیبای جنوب ایران می‌دهد. صاحب باسلیقه بوشهری این رستوران، با استفاده از سازهای موسیقی رایج خلیج فارس، درخت‌های نخل داخل حیاط، ماکت کشتی، رنگ وسایل رستوران و غیره، توانسته است حس جنوبی و دریایی را به شیراز منتقل کند. در این رستوران، غذاهای سنتی ایرانی با کیفیت بالا و با استفاده از بهترین مواد اولیه و محلی، در منطقه‌ی خوش آب و هوای شیراز، سرو می‌شوند.
آدرس رستوران نخلستان: بلوار صنایع شیراز، روبروی درب سوم صنایع.

رستوران بل پاسی شیراز | بهترین رستوران‌های شیراز

رستوران بل پاسی شیراز

رستوران ایتالیایی بل پاسی شیراز

غذای ایتالیایی شاید تنها غذای بین‌المللی باشد که با ذائقه ایرانی پیوند خورده‌است و در اکثر شهرهای ایران، رستوران‌های ایتالیایی دایر است. اگر به دنبال بهترین رستوران ایتالیایی شیراز هستید حتماً به بل پاسی سر بزنید. رستوران بل پاسی یک رستوران گیاهی و ایتالیایی با دکوراسیون کلاسیک است که از صنایع دستی و المان‌های اصیل ایرانی برای طراحی فضای داخلی آن استفاده شده‌است. در رستوران بل پاسی، 13 نوع پیتزا با طعم و مزه‌ای منحصر به فرد پخته می‌شود که هر نوع سلیقه‌ای که داشته باشید، می‌توانید یک انتخاب دلخواه برای خود داشته باشید. همچنین، این رستوران تنوع بالایی از پاستا و اسپاگتی با سس‌های خوش عطر دارد. استیک‌های بی‌نظیر بل پاسی نیز از دیگر ویژگی‌های این رستوران است. اگر نمی‌خواهید در داخل رستوران غذا بخورید، می‌توانید از صندلی‌های بالکن رستوران استفاده کنید و با دیدن چشم‌انداز شهر شیراز، از غذای خود لذت ببرید.
آدرس رستوران بل پاسی شیراز: خ خاکشناسی، نبش سروناز، جنب کافی‌شاپ تولیپ

رستوران باکویه شیراز | بهترین رستوران‌های شیراز

رستوران باکویه شیراز

رستوران باکویه شیراز

مجموعه رستوران باکویه، با چهار رستوران کنار هم و در دل کوه، یکی از جاذبه‌های گردشگری شیراز است. هر یک از رستوران‌های این مجموعه با ویژگی‌های خاص خود، برای شما تجربه‌ای لذت بخش و خاطره‌انگیز را به ارمغان می‌آورند. در این رستوران‌ها، می‌توانید با چشم‌پوشی از شلوغی شهر، در فضایی دل‌نشین و با صدای موسیقی سنتی، از غذاهای خاص و لذیذ خود لذت ببرید. رستوران غار با واقع شدن در دامنه کوه، با نمایی زیبا و طبیعی به شما خدمات رستورانی ارائه می‌دهد. رستوران قشقایی اصیل‌ترین غذاهای سنتی را در منوی خود دارد. رستوران آلاچیق کاج در بالاترین بخش مجموعه و روی کوه قرارگرفته و میز و صندلی‌هایش در دل کوه چیده شده‌اند. آخرین رستوران این مجموعه، رستوران بیرون بر نام دارد. باکویه که در شمال شرق شیراز و بر فراز کوه ساخته شده نمای زیبایی از بافت تاریخی شهر و شاه‌چراغ را در خود دارد.
آدرس رستوران باکویه: شیراز، بلوار جدید قرآن، نرسیده به بلوار ابوالکلام.

رستوران شاطر عباس شیراز | بهترین رستوران‌های شیراز

رستوران شاطر عباس شیراز

رستوران شاطر عباس شیراز

انواع خوراک، کباب و غذاهای دریایی منوی رستوران شاطرعباس را تشکیل می‌دهند. حلوا کاسه‌ای که یکی از انواع حلواهای شیرازی است را می‌توانید از بوفه رستوران تهیه کنید. عطر و طعم غذاها بسیار دلنشین و زعفرانی است. در این رستوران، مجسمه‌های رنگارنگ آدمک‌هایی با لباس محلی و ظروف تزیینی، بخشی از دکوراسیون را تشکیل می‌دهند که به شما احساسی از فرهنگ و تاریخ شهر شیراز را به ارمغان می‌آورد
آدرس رستوران شاطر عباس: شیراز، خیابان خاکشناسی.

باغ رستوران دالاهو شیراز | بهترین رستوران‌های شیراز

باغ رستوران دالاهو شیراز

باغ رستوران دالاهو شیراز

باغ رستوران دالاهو با قرار گرفتن در میان باغ بزرگی، فضایی زیبا و دل‌نشین را برای مشتریان خود فراهم می‌کند. این باغ رستوران در میانه راه شیراز سپیدان قرار گرفته است و به کباب‌های خاص و لذیذ خود معروف است. در لیست ده تا از بهترین باغ رستوران‌های شیراز، باغ رستوران دالاهو نیز قرار دارد.

رستوران چینی اژدها شیراز | بهترین رستوران‌های شیراز

رستوران چینی اژدها شیراز

رستوران چینی اژدها شیراز

رستوران چینی اژدها با دکور اژدهایی و غذاهایی چینی تداعی کننده حال و هوای شانگهای چین در دل شیراز است. تقریبا بیشتر غذاهای دریایی و چینی را در این رستوران پیدا می‌کنید. از نودل و سوپ مانچو گرفته تا کالاماری سرخ شده. در رستوران چینی اژدها، طعم‌های عجیب و غریب، تند، شیرین و مخلفات بی‌ربط قابل توجه است. مثلا در سوپ جو تخم‌مرغ یافت می‌شود و جوجه کیندو با عسل درست می‌شود. تقریبا اکثر غذاها طعمی متفاوت با ذائقه ایرانی دارند. بیشتر مشتری‌های این رستوران توریست‌های ایرانی و خارجی به‌خصوص چینی هستند. انواع سوشی، ماهی، رشته فرنگی، سوپ، انواع مختلف پخت میگو، انواع مختلف پخت گوشت، انواع برنج، انواع جوجه با سس‌ها و طعم‌های مختلف در این رستوران سرو می‌شود. همچنین انواع مختلف پیش غذا و سالاد در منوی رستوران اژدها وجود دارد. میگو سیزلر، جوجه کانگ باو، منغولی و برنج سیچوان جزو غذاهای برتر رستوران از نظر مشتریان هستند.
آدرس رستوران اژدها: شیراز، خیابان سمیه، خیابان شهید حدادی، جنب هتل آپارتمان سبز .

رستوران اکاسیا شیراز | بهترین رستوران‌های شیراز

رستوران اکاسیا شیراز

رستوران آفریقایی اکاسیا شیراز

رستوران آکاسیا که در هتل بزرگ پارس شیراز قرار دارد، اولین رستوران با دکور آفریقایی در شیراز است. در این رستوران زیبا، بسیاری از غذاهای ایرانی در ظروف مسی سرو می‌شود که ترکیبی جالب از غذاهای ایرانی و دکوراسیون آفریقایی را به وجود می‌آورد. همچنین، موزیک زنده کلاسیک، میز اردو، پارکینگ اختصاصی و امکان رزرو تلفنی از امکانات این رستوران است.
آدرس رستوران آکاسیا: شیراز، خیابان زند، روبروی خیابان فلسطین، هتل بین‌المللی پارس.

کافه ژولب شیراز | بهترین رستوران‌های شیراز

کافه ژولب شیراز

کافه ژولب شیراز

کافه رستوران ژولب یکی از بهترین مکان‌هایی است که می‌توانید در شیراز برای صرف نوشیدنی، کیک، دمنوش، بستنی و فالوده به‌صورت گرم و سرد و همچنین غذاهای سنتی، از جمله آب‌دوغ‌خیار، دوپیازه شیرازی، انواع سالاد و اسموتی انتخاب کنید.

غذاهای مکزیکی در شیراز | بهترین رستوران‌های شیراز

غذاهای مکزیکی در شیراز

غذاهای مکزیکی در شیراز

مکزیک یکی از کشورهایی است که تنوع غذایی بسیار بالایی دارد و با داشتن مواد اولیه متنوع، غذاهای خوشرنگ و لذیذی در این کشور تولید می‌شود. برخی از معروف‌ترین غذاهای مکزیکی شامل فاهیتای مرغ، تاکو، بوریتو و کسادیا هستند که در فست فود بوکادو شیراز نیز قابل سفارش هستند.
آدرس فست فود بوکادو: شیراز، بولوار زرهی، بعد از باغ حوض، جنب بانک سپه.

رستوران‌های لبنانی شیراز | بهترین رستوران‌های شیراز

رستوران‌های لبنانی شیراز

رستوران‌های لبنانی شیراز

غذاهای لبنانی با عطر و بوی شگفت‌انگیزی که دارند، جزو پرطرفدارترین غذاهای بین‌المللی هستند. برای علاقه‌مندان به غذاهای مدیترانه‌ای، باباقانوش، کیبه، شاورما، مناقیش، حمص، کوفته، سالاد تبوله و سالاد فاتوش، اسامی آشنایی هستند که در رستوران‌های لبنانی شیراز سرو می‌شوند. برخی از معروف‌ترین رستوران‌های لبنانی در شیراز، رستوران لبنانی طباخ، رستوران الو بیروت، فست فود لبنانی ایناس و رستوران شبهای لبنان هستند.

سفره‌خانه‌‌های شیراز | بهترین رستوران‌های شیراز

سفره‌خانه‌‌های شیراز

سفره‌خانه‌‌های شیراز

تعدادی از سفره‌خانه‌های شیراز عبارتند از: سفره‌خانه خورشید، سفره‌خانه میلانو، سفره‌خانه مهتاب و سفره‌خانه انارستان. اطلاعات تکمیلی در این مورد را در صفحه سفره‌خانه‌های شیراز می‌توانید بیابید.

متن دیدگاه

کامنت کاربر

همش بریز دور بیا آپادانا

ماه رمضان در کشورهای مختلف

رمضان در کشورهای مختلف

سفره افطار، تزیین خیابان ها
جشنواره رمضان

جشنواره رمضان

هالووین در کشورهای مختلف

هالووین در کشورهای مختلف

معرفی 20 فستیوال هالووینی
جشنواره هالووین

فستیوال هالووین

زمستان در کشورهای مختلف

زمستان در کشورهای مختلف

معرفی 20 فستیوال برفی
جشنواره برفی

فستیوال زمستانی

روز ولنتاین در کشورهای مختلف

ولنتاین در کشورهای مختلف

معرفی 23 فستیوال ولنتاینی
شب یلدا در کشورهای مختلف

یلدا در کشورهای مختلف

آشنایی با 21 فستیوال یلدایی
جاهای دیدنی سیستان و بلوچستان

جاهای دیدنی چابهار

جاهای دیدنی سیستان و بلوچستان
سوغات خوراکی و صنایع دستی چابهار

سوغات چابهار

از چابهار چه بخریم؟
سوغات خوراکی و صنایع دستی اصفهان

سوغات اصفهان

از اصفهان چه بخریم؟